9 superfructe pe care ar trebui să le incluzi în dieta ta

Încă de mici suntem învățați că fructele sunt foarte sănătoase și pline de vitamine, minerale și fibre. Unele sunt considerate chiar „superfructe” datorită numeroaselor lor beneficii.

Nu există o definiție clară a superfructelor, dar, în general, sunt bogate în compuși ce favorizează imunitatea și sănătatea, cu proprietăți antioxidante și antiinflamatoare. Iată un top cu unele dintre cele mai importante superfructe:

1. Prunele

Prunele nu numai că sunt gustoase, dar au și o concentrație mare de vitamine, minerale și compuși vegetali ce protejează sănătatea. Sunt bogate și în vitamina C și provitamina A caroten, amândouă având proprietăți antioxidante și antiinflamatorii.

2. Căpșunele

Căpșunele conțin antioxidanți precum vitamina C. Într-un studiu de trei săptămâni, 21 de femei care au mancat câte 250 de grame de căpșune congelate pe zi au cunoscut o creștere semnificativă de activitate  antioxidantă în sânge. Pe deasupra, consumul căpșunilor poate contribui la reducerea factorilor de risc de boli de inimă și chiar la minimizarea riscului de a face anumite tipuri de cancer.

3. Strugurii

În ciuda mărimii lor, bobițele de struguri impresionează prin valoarea lor nutrițională, unele tipuri de struguri având un nivel mai mare de antioxidanți decât altele. Cu siguranță, proprietățile lor antioxidante sunt asociate cu un risc redus de boli de inimă și unele tipuri de cancer.

4. Merele

Merele sunt asociate cu o varietate de beneficii pentru sănătate, inclusiv un risc redus de boli de inimă și anumite tipuri de cancer. Într-un studiu pe mai mult de 56,000 de oameni s-a observat o legătură între consumul ridicat de mere și un risc redus de moarte din orice cauze.

5. Piersicile

Piersicile sunt cel mai des întâlnite în compoturi și dulceață, dar valoarea lor este cu adevărat resimțită atunci când sunt consumate proaspete, datorită pulpei și cojii. Piersicile sunt și o sursă bună de fibre, vitamina C, provitamina A și potasiu.

Piersicile

6. Avocado

Avocado nu numai că este cremos și delicios, ci și plin de nutrienți, precum fibre, grăsimi sănătoase, potasiu, magneziu și vitaminele C și K1. Studiile au demonstrat că aceste fructe pot contribui la slăbire, la reducerea nivelului de zahăr în sange și a nivelului de colesterol.

7. Afinele

Beneficiile impresionante asigurate de afine au fost bine analizate. Aceste fructe conțin mulți antioxidanți foarte potenți. Consumul zilnic de afine, chiar și în cantități reduse, a fost asociat cu un risc mai redus de boli de inimă și de diabet.

8. Cireșele

Datorită concentrației ridicate de vitamina C, cireșele au proprietăți antiinflamatoarii inedite. Multe studii au corelat consumul cireșelor cu reducerea martorilor de oxidare și inflamare și reducerea tensiunii arteriale și a nivelului de colesterol.

9. Grepfrutul

Grepfrutul ar putea îmbunătăți conținutul nutrient din dieta ta. Un studiu cu peste 12,000 de persoane a indicat niveluri mai ridicate de magneziu, vitamina C, potasiu și fibre la cei ce consumau grepfrut, în comparație cu cei care nu consumau fructul.

Postări asemănatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.