Compania de Transport Public (CTP) anunţase că va organiza în 2 noiembrie licitaţia pentru cumpărarea a cel mult 60 de autobuze. Este, practic, cea mai mare achiziţie plănuită de CTP în istoria sa post-decembristă. Urmează să fie cumpărate autobuze moderne, scurte, de 12 metri. Valoarea estimată a contractului este de 63.318.540 lei, adică 13,75 milioane de euro. Licitaţia a devenit vizibilă pe site-ul SEAP în 28 septembrie, până în 20 octombrie s-au putut cere date suplimentare, iar ofertele ar fi trebuit depuse până în 2 noiembrie, ora 16.

Conform caietului de sarcini, ponderea cea mai mare din ofertă o are preţul, 60%. Consumul de combustibil şi perioada de garanţie au pondere de câte 10%, capacitatea de transport a persoanelor contează în proporţie de 8%.

Numai că procedura a fost amânată. Caietul de sarcini a fost contestat de o societate din Bucureşti, care nu a fost mulţumită de prevederea din caietul de sarcini conform căreia există obligaţia ca autobuzele să aibă punte faţă mobilă. BMC România susţine că puntea faţă rigidă este mai fiabilă, deoarece este compusă din mai puţine piese şi se strică mai rar. „Şi eu aş fi cerut ca puntea faţă să fie mobilă. Este mai confortabilă pentru călători decât puntea rigidă, dacă transportul se desfăşoară în oraş”, a spus Marius Pop, directorul RAR Cluj.

Directorul CTP, Liviu Neag, susţine însă că amânarea procedurii vine după o solicitare a companiei clujene. „Unul dintre posibilii candidaţi ne-a cerut lucrul acesta. Nu mai vrem să avem păcate, aşa că am acceptat şi am cerut ca atribuirea să aibă loc în 20 noiembrie”, a spus Neag.

Licitaţia pentru 60 de autobuze nearticulate este „urmaşa” uneia pentru 50, a cărui rezultat a fost anulat de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), apoi şi de instanţă. Mercedes fusese declarată câştigătoare a atribuirii din luna mai 2017. La procedură au mai participat Solaris şi BMC. Alte societăţi s-au plâns că nici nu au apucat să depună oferte; şi atunci a fost contestat caietul de sarcini, iar între momentul în care CNSC a dat un verdict şi cel în care s-au putut depune oferte au trecut doar 24 de ore, au explicat producătorii de autobuze.