Consiliul Local Gilău a solicitat anul trecut, prin votul majorităţii consilierilor, pentru a doua oară, serviciile Companiei de Transport Public (CTP) Cluj. Soluţia era considerată ideală, în condiţiile în care sute de gilăuani au cerut acest lucru printr-o petiţie iniţiată de PNL, înainte de startul campaniei electorale pentru alegerile locale.

Acum, demersurile sunt aproape de a se finaliza. „Gilău este următoarea localitate în care ne extindem”, a spus săptămâna aceasta primarul Clujului, Emil Boc, care este în acelaşi timp preşedintele Asociaţiei Metropolitane de Transport.

Directorul CTP, Liviu Neag, a oferit mai multe detalii. „Chiar azi am vorbit cu primarul Gilăului şi i-am spus că noi suntem pregătiţi să intrăm la Gilău. Ei au votat hotărârea de Consiliu Local, noi am votat în Adunarea Generală a Acţionarilor. Trebuie domnul primar să se ocupe să obţină şi o hotărâre judecătorească pentru a putea începe să operăm ruta Cluj – Gilău”, a spus Neag.

21

de localităţi deservește CTP în prezent. Este vorba despre Cluj-Napoca, Feleacu, Vâlcele, sat Gheorgheni, Ciurila, Floreşti, Luna de Sus, Baciu, Feiurdeni, Satu Lung, Sânmartin, Chinteni, Apahida, Sînnicoara, Dezmir, Corpadea, Coruşu, Săliştea Nouă, Mera, Suceag, Popeşti.

Mai există însă o problemă: faptul că pe traseu există deja un operator privat, care a câştigat licitaţia organizată de Consiliul Judeţean anul trecut pentru grupa de trasee Cluj – Gilău, Cluj – Huedin. Este vorba despre Sosim Trans SRL, firmă din cadrul grupului Alis, în care asociaţi sunt Sorin Şipoş şi soţia sa, Simina, fost candidat pe lista PSD la alegerile parlamentare.

„Până la terminarea actualului program de transport, în 2019, cei care au câștigat licitația au exclusivitate. Putem intra în Gilău numai cu acordul lor. Și Consiliul Județean, cel care este organizatorul transportului pe județ, poate avea un rol important”, a subliniat Neag. În fapt, Consiliul Județean, prin Autoritatea Județeană de Transport, care este organizator, dar și organ de control pentru transportul județean, poate cere Autorității Rutiere Române retragerea licenței de traseu pentru Sosim Trans, însă numai dacă societatea privată are abateri grave de la legile care guvernează transportul rutier de persoane.

ZIUA de CLUJ a realizat în 2015 un articol despre nemulţumirile gilăuanilor referitoare la condiţiile oferite de Alis. Înainte de Sosim Trans, la Gilău a operat tot o firmă din grup, Tours Claus.  În martie 2015, inspectori de la Protecţia Consumatorului, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Traficul Rutier, Registrul Auto Român şi Autoritatea Judeţeană de Transport din cadrul CJ Cluj au aşteptat la podul de la autostradă cursa Alis şi au descoperit peste 70 de persoane în maşină, înghesuite ca sardelele, deşi, conform clasificării, vehiculul putea încărca cel mult 57 de persoane. Oamenii s-au arătat nemulţumiţi şi de preţuri. „ E mult mai scump decât la alte firme şi chiar decât la aceeaşi societate, pe alte trasee. Iar între Gilău şi Cluj nu au dealuri, ci doar drum drept şi fără gropi”, a spus un călător.

„Câştigarea grupei de la Gilău e o gură de oxigen pentru Alis, mai ales după ce am pierdut traseele de la Turda. Am cerut la ARR să ne elibereze licenţele de traseu şi voi efectua transportul. Probabil că pe viitor se va întâmpla la fel cum s-a întâmplat cu Fany la Floreşti. Vor găsi soluţia să o potrivească şi la Gilău cum au făcut atunci. Dar ştiţi vorba aceea: bucuroşi le-om duce toate, de e pace, de-i război. De bunăvoie, eu nu plec niciodată. În schimb la ce? Să fim serioşi! Dumneavoastră dacă aţi câştiga un drept, l-aţi da altcuiva? Nici poveste!”, declara pentru ZIUA de CLUJ, în aprilie 2016, Sorin Şipoş, patronul Sosim Trans SRL.