Ce se schimbă în traficul din Cluj prin introducerea benzii dedicate, intersecţie cu intersecţie

0
808

Primăria a organizat luni o dezbatere publică dedicată instituirii benzilor dedicate pentru mijloacele de transport în comun. Banda, care va avea o lungime de 1,6 km, pleacă de la biserica Sf. Petru și ajunge până la Primărie; aceasta ar urma să fie funcțională până la începutul lunii septembrie. Șefa Serviciului siguranţa circulaţiei, Mirela Mărincean, a prezentat modificările ce urmează să fie operate intersecție cu intersecție.

5

persoane au venit să participe la dezbatere și să exprime opinii. Mai numeroși au fost jurnaliștii.

Intersecția I – Paris, interzis

Pe Bulevardul 21 Decembrie vor fi eliminate parcările de la bordură și se vor reface marcajele. Primăria le oferă celor care parcau pe direcția de mers către centru posibilitatea să își lase mașinile în parkingul la sol de pe strada Năvodari. Prima intersecție este cea cu strada Paris, unde – după o pauză de un an – va fi eliminată din nou posibilitatea virajului la dreapta.

Intersecția II – Constanța, permis

Mașinile vor putea vira la dreapta de pe Bulevardul 21 Decembrie spre strada Constanța. Aici nu se schimbă nimic.

Intersecția III – Cuza Vodă, permis

În Piața Unirii, autobuzele vor circula pe două benzi, mai ales că acolo se vor intersecta vehiculele de transport care vin dinspre Mărăști cu cele care sosesc dinspre Gheorgheni. Prima, cea de la bordură, se va suprapune cu banda de viraj la dreapta pentru traficul general. Partea de nord a Pieței Avram Iancu va fi marcată din nou și se va reduce din lățimea benzii dedicate vest-est (care are șase metri). Acolo se vor institui șapte benzi, dintre care șase pe relația est-vest: una la dreapta, una de bus, două pentru mers înainte și două pentru direcția Gheorgheni – Zorilor.

Intersecția IV – Juliot Curie, interzis

Șoferii nu vor mai avea posibilitatea să vireze dreapta pe strada Juliot Curie, venind de pe 21 Decembrie. Strada va avea sens unic, iar pe o bandă se vor amenaja parcări. Cei care vin dinspre Gheorgheni vor trebui să intre pe Constanța, apoi să își continue traseul pe Argeș. Pe 21 Decembrie, până la Sora, se vor reconfigura de asemenea benzile și vor fi eliminate parcările de la bordură.

Intersecția V – Regele Ferdinand, permis

Marea problemă cu banda dedicată se lega de virajul la dreapta pe Regele Ferdinand. Specialiștii au propus să fie interzis, primarul s-a opus. Și s-a găsit o soluție. Cheia este semaforul care va fi instalat în fața magazinului Sora. Autobuzele și troleibuzele vor avea banda lor până acolo, iar semaforul le va da întâietate; în acest fel, transportul în comun va intra primul pe banda de mers la stânga, iar după 15-20 de secunde va avea posibilitatea și transportul general să se insereze pe banda de viraj spre Regele Ferdinand.

„S-a găsit această soluție ingenioasă pentru eliminarea, atât cât se poate, a conflictelor de trafic. Necesitatea efectuării în continuare a virajului la dreapta de pe Bulevardul 21 Decembrie spre Regele Ferdinand a fost cea mai importantă solicitare din discuțiile anterioare pe tema benzii dedicate”, a comentat primarul Emil Boc.

146.000

de mașini sunt înmatriculate și plătesc taxe la Cluj-Napoca, potrivit directorului Poliției Locale, Marcel Bonțidean. Numărul total al locuitorilor orașului, potrivit ultimului recensământ, este de 324.000

Banda dedicată va continua până la Primărie, iar pe Memorandumului automobilele vor rămâne cu doar două benzi spre Mănăștur. Noile benzi vor fi delimitate cu separatoare fizice de sens.

DECLARAȚIE
„Specialiștii ne-au spus că valorile de trafic din vara lui 2017, când circulația este mai lejeră, sunt egale cu valorile de trafic maximale din 2013. Introducerea benzii dedicate nu va rezolva problema traficului, dar sperăm să o amelioreze”
Emil Boc, primarul Clujului