30 iunie este data la care podul Traian ar urma să fie deschis. Lucrările sunt practic finalizate şi se mai depune efort doar pentru finisaje. Şantierul din buricul Clujului a dat peste cap transportul public, dar acesta va reveni la normal imediat ce podul va deveni funcţional.

„De sâmbătă dimineaţa, liniile noastre îşi vor relua traseele normale. Există însă o excepţie: linia 1. Aceasta se va întoarce din Piaţa 1 Mai tot pe strada Paris. Aşteptăm să se încheie parţial lucrările la carosabil din partea nordică a Pieţei Unirii. Acolo, la intersecţia Regele Ferdinand cu Piaţa Unirii, există unele dificultăţi, dar cred că într-o săptămână îşi va relua şi linia 1 traseul obişnuit”, a spus Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public (CTP) Cluj. Aşadar, de sâmbătă, troleibuzele 3, 4 şi 5, respectiv autobuzele vor traversa Someşul pe podul Traian.

Soluţiile de avarie gândite pe timpul construirii podului au evidenţiat şi un aspect pozitiv: acela al utilităţii staţiei de la magazinul Central. „Acolo va rămâne staţie, pentru că s-a dovedit că este o soluţie bună”, a subliniat Neag.

Şi primarul Emil Boc a vorbit despre podul Traian. Acesta a explicat că, după deschiderea podului, toată zona va fi regândită. Cu această ocazie, se va lua în discuţie dacă se mai justifică banda dedicată vehiculelor Ministerului de Interne, care este instituită pe strada Decebal. Mai multe persoane au atras atenţia că pe banda respectivă circulă maşinile persoane ale celor din MI şi că, oricum, maşinile de poliţie cu girofar nu stau în trafic.

Municipalitatea a dat ordinul de începere a lucrărilor la podul Traian la 1 iulie anul trecut, încercând să profite cât mai mult de perioada vacanţei de vară. Până la urmă, şantierul a fost organizat abia începând cu 22 august 2016, la final de vacanţă. Termenul de execuţie anunţat de municipalitate a fost şase luni, perioadă la care se adaugă pauza de iarnă de 90 de zile. Astfel, totul trebuia să fie încheiat înainte de 30 mai. Până la urmă, de la ordinul de începere şi până la finalizarea lucrărilor la acest proiect de şase luni a trecut fix un an.

Licitaţia pentru construirea podului a fost câştigată de societatea Diferit SRL, care a propus o ofertă financiară de 6,5 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Podul are patru benzi de circulație, fiecare de câte 3,5 m, două piste de biciclete, a câte 1,6 m, și două trotuare cu lăţimea variabilă, între 2,25 şi 3,5 m. Proiectul tehnic a fost realizat de societatea Expert Proiect 2002.