Variantele lui Boc sunt pe şine: MONORAIL sau METROU

0
543
Monorail

Primarul Clujului, Emil Boc, a vizitat de curând China, împreună cu o delegație a administrației locale și a oamenilor de afaceri. Deși au trecut destule zile de când s-a întors, nu s-au aflat prea multe despre vizita sa. Abia marți, la Realitatea FM, primarul a dezvăluit care a fost scopul vizitei sale. Boc a participat la Summitului Primarilor China – ECE, unde s-a discutat despre proiectul „One belt, one road”. Sau Drumul Mătăsii. Acesta include și o autostradă, și un drum maritim, și o componentă de colaborare pe domenii economice.

„Împreună cu oamenii de afaceri din delegație am pus Clujul pe harta unui proiect major pe care Uniunea Europeană îl are în parteneriat cu China, acea refacere a Drumului Mătăsii. Care dincolo de distanțe, porturi, autostrăzi, va avea și o componentă de inovare.

Noi am poziționat Clujul pe harta asta; și Ningbo, orașul cu care suntem înfrățiți în China, este pe hartă. Cea mai importantă componentă pentru noi este cea de IT. UE are Europa Digitală, China are China Internet Plus; noi suntem buni la Cluj pe inovare, iar acestea sunt investițiile viitorului, investițiile în tehnologie, care aduc locuri de muncă”, a spus Boc, la radio.

Drumul Mătăsii a fost o legătură comercială între China și Europa, care a existat din cele mai vechi timpur. Este vorba despre o împletitură de drumuri de caravană, ruta principală legând bazinul Mării Mediterane cu estul Asiei, denumirea aceasta fiind folosită încă din perioda bizantină. Principala marfă pe care europenii doreau să o aducă din China era mătasea.

Dacă la Cluj nu a discutat despre vizita sa în China, primarul a făcut-o chiar acolo. Sunt mai mulți clujeni care lucrează la Radio China International, secția în limba română. Printre ei, Felicia Gherman, fostă jurnalistă la Antena 1 și ProTV Cluj. În interviul pe care l-a acordat pentru romanian.cri.cn, primarul a vorbit despre importanța summitului.

„Aduce șansa de a contura pentru Cluj posibilitatea unor proiecte unde Clujul este foarte bun. Și Clujul este foarte bun în inovare, în tehnologie, în IT și aici este șansa ca în cadrul proiectului pe care și China îl are China Internet+ și în cadrul proiectului Uniunii Europene, Europa digitală, aici putem avea soluții de a lega Clujul pe partea de inovare. Aici suntem buni și aici putem avea un cuvânt de spus.

În al doilea rând, pe linie universitară vom mai extinde colaborarea pe care o avem cu universitățile din Cluj și Universitatea din Ningbo. În al treilea rând este vorba de a culege idei bune din practica altora și de a încerca să le implementăm. Și aici mă refer la modul cum poate transportul public să fie prioritate în oraș. Sunt multe soluții, alternative și cred că aici trebuie să ne gândim și noi să-l accentuăm”, a afirmat Boc.

Pe de altă parte, în interviul din China, primarul a părut să facă un pas înapoi în proiectul metroului la Cluj, anunțat ca o salvare pentru traficul ambuteiat din oraș. În schimb, a aruncat din nou pe masă cartea monorailului. Boc și viceprimarul Dan Tarcea au susținut în mai multe declarații că metroul este soluția pentru oraș, în următorii 20 de ani.

„Haideți să vă spun că este una dintre soluții, nu singura. Noi, acum, suntem în procesul de reevaluare a strategiei privind orașul pe partea de infrastructură. Sunt mai multe propuneri. Una dintre ele este metroul, alta vizează un monorail, alta vizează extinderea și fluidizarea transportului public generalizat. Vom vedea care va fi soluția propusă de specialiști.

În urma dezbaterii publice o vom tranșa în final și aici las deschise toate oportunitățile, pentru că nu trebuie să o tranșeze primarul, pentru că nu are toate cunoștințele de specialitate. Lăsăm specialiștii să creioneze actualizarea strategiei, după care o vom da spre dezbatere publică, după care vom lua decizia pe care o vom implementa”, a spus edilul șef al Clujului.