În timp ce procedura de cumpărare a 50 de autobuze nearticulate este în plină desfăşurare – probabil săptămâna viitoare vom afla câştigătorul – Compania de Transport Public (CTP) Cluj mai face o mutare. A lansat procedura pentru achiziţia a încă 10 autobuze scurte noi. Surpriza este că acestea nu apar nici măcar în strategia de dezvoltare a transportului public prezentată la finele anului trecut de primarul Emil Boc.

50 de autobuze diesel scurte, 10 autobuze electrice scurte, 8 troleibuze şi 16 tramvaie urmau să ajungă la Cluj în 2017-2018, potrivit primarului. Pentru autobuze s-a realizat deja licitaţia şi aşteptăm anunţarea câştigătorilor, cele 8 troleibuze circulă deja pe străzile oraşului, iar pentru 6 dintre cele 16 tramvaie s-a pornit de asemenea o procedură de atribuire. Alte 10 tramvaie (respectiv probabil încă 20 de autobuze electrice) ar urma să se cumpere pe fonduri europene, imediat ce se vor putea depune proiecte pe axa 4 a Programului Operaţional Regional.

20170313_173545
Pe coloana din stânga sunt mijloacele de transport care urmează să fie cumpărate în 2017-2018. La autobuze diesel sunt trecute doar 50, iar cele 10 de mai jos sunt electrice. Nici pomeneală de încă 10 autobuze diesel.

Cele 50 de autobuze şi cele 6 tramvaie erau prevăzute să fie cumpărate din creditul de 20 de milioane de euro pe care CTP l-a contractat de la Raiffeisen, cu garanţie de la Primărie. Se pare însă că rămân bani şi pentru această nouă achiziţie.

„Am terminat caietul de sarcini şi urcăm procedura pentru încă 10 autobuze noi pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice n.r.). Banii provin din creditul contractat şi din surse proprii, din amortismente. Avem sume acoperitoare”, a explicat directorul CTP, Liviu Neag.

Aşa cum am anunţat în premieră, Mercedes, Solaris şi BMC România sunt cele trei societăţi care s-au înscris la cea mai importantă licitaţie organizată vreodată de CTP. Licitaţia trebuia să aibă loc în luna aprilie, dar a fost întârziată de contestaţii. Specialiştii companiei clujene fac acum evaluarea tehnică a ofertelor, după care vor afla şi opertele de preţ. „În principiu luni vom putea comunica numele societăţii câştigătoare”, a spus Liviu Neag.

Vehiculele dorite de CTP vor fi diesel, de 12 m lungime. „Vor fi vehicule Euro 6, echipate full, cu camere video interioare şi exterioare, computer de bord, sistem de numărare a călătorilor, trapă pentru persoane cu dizabilităţi, tot ce este modern la nivel european”, a precizat Liviu Neag, directorul CTP.