Familia care a câştigat MILIOANE la Cluj, pe mobilitate

1
684
Transportul elevilor se decontează integral

Un grup de firme din Braşov câştigă toate licitaţiile privind două dintre cele mai controversate proiecte pe fonduri europene de la Cluj, implementarea programelor de ticketing şi bike sharing. Ultima licitaţie a avut loc în această primăvară: este vorba despre revizia sistemului de ticketing, câştigată de aceeaşi societate care administrează sistemul de bike sharing. Societatea este tot din Braşov, precum firmele care au realizat (cu mari întârzieri) proiectele originale; toate companiile duc către o singură familie, Bâgiu, apropiată de fostul PDL.

Şi garanţie, şi mentenanţă, şi revizie. Tot ei

În prima parte a acestui an, Compania de Transport Public (CTP) a organizat o licitaţie pentru revizia sistemului de ticketing. Procedura lansată în ianuarie a fost anulată şi pornită o alta, care a oferit un câştigător la final de aprilie. Potrivit caietului de sarcini, revizia trebuie realizată la 61 de aparate de eliberare legitimaţii de călătorie, 1072 de validatoare duale şi 136 de validatoare de staţie. Suma estimată pentru această operaţiune era de peste 800.000 de lei.

Iniţial, sistemul a fost implementat de asocierea Ramb Sistem SRL – CS Vision, firme care erau controlate de omul de afaceri braşovean Răzvan Bâgiu. Vă amintiţi ce întârzieri a avut proiectul (finalizat teoretic în 2015, deşi trebuia terminat practic în 2014) şi că în continuare sunt foarte mulţi clujeni care se plâng de calitatea acestui serviciu. În contractul cu Ramb Sistem SRL – CS Vision se prevede că firmele trebuie să asigure garanţia şi mentenanţa sistemului timp de cinci ani, din momentul punerii în funcţiune. În mod expres, se arată că intervenţiile trebuie asigurate la locul de amplasare a echipamentului, în 24 de ore de la solicitare. Contractul mai prevede şi ca asocierea care a implementat proiectul să instruiască personalul CTP, câte 40 ore de angajat implicat în exploatarea şi mentenanţa sistemului.

Potrivit Dex, mentenánță s. f. – totalitatea operațiilor de întreținere și reparație ale unui sistem tehnic, iar revizie, s. f. – Cercetare nouă, control, verificare, revizuire; Ansamblul operațiilor executate asupra unei instalații, a unei mașini etc., care constă în reglarea pieselor și aparatajelor, în înlăturarea jocurilor survenite prin uzură etc.

Întrebat dacă era necesar un contract de revizie pentru sistemul de ticketing care are deja parte de garanţie şi mentenanţă, directorul tehnic al Primăriei, Virgil Poruţiu, a declarat că da, subliniind că şi la o maşină nouă aflată în garanţie trebuie să se facă revizii.

Licitaţia a fost adjudecată în aprilie de Wind Technologies, unicul ofertant. Este societatea care administrează şi sistemul de bike sharing, implementat de Viacor Engineering Bucureşti – Rico SRL, unde Viacor Engeneering era la momentul contractului o altă firmă controlată de Răzvan Bâgiu.

Ei bine, aşa cum am arătat în exclusivitate ZIUA de CLUJ şi după licitaţia administrării sistemului de bike sharing (AICI), Wind Technologies este, conform Monitorului Oficial, fosta companie Romsana Internaţional SRL, înfiinţată de Gabriel Bâgiu, tatăl lui Răzvan. Gabriel Bâgiu a fost una dintre persoanele implicate în dosarul de corupţie al preşedintelui Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu. Asociatul lui Bâgiu senior a fost iniţial Carmen Maria Pozna, care avea apoi să devină asociat unic. Firma, redenumită Wind Technologies, a ajuns apoi la o altă doamnă, Camelia Borda, care i-a „pasat-o” înapoi Mariei Pozna. În martie 2017, doamna Pozna i-a cedat toate acţiunile sale unei tinere de 31 de ani originară din Rucăr, Argeş, Mariana Florina Pîrnuţă.

Familia Bâgiu s-a umplut de bani, la Cluj

TICKETING. 21 de milioane de lei a fost oferta cu care asocierea dintre CS Vision şi Ramb Infrastructură SRL, ambele conduse de Răzvan Bâgiu, a câştigat, în 28 iunie 2013, licitaţia pentru sistemul de ticketing de la Cluj. CS Vision s-a ocupat de soft şi de validatoare duale pentru mijloacele de transport în comun, 327 la număr, iar Ramb SRL, de construirea staţiilor. Proiectul trebuia finalizat în vara lui 2014, dar a fost pornit cu paşi mici în septembrie 2015. În legătură cu licitaţia există o anchetă DNA şi DLAF (departamentul de luptă anti-fraudă pe fonduri europene) în desfăşurare, deoarece – aşa cum am anunţat în exclusivitate – CS Vision a prezentat un document în legătură cu care există suspiciunea că ar fi fals.

Pentru că în contractul iniţial s-au prevăzut numai 327 de validatoare, câte unul de autobuz, troleibuz sau tramvai, CTP a mai achiziţionat 541, în valoare de circa 750.000 de euro, cu TVA inclus (1.457 de euro bucata, cu TVA inclus).

De pe urma primăriei şi a CTP, CS Vision a mai făcut o grămăjoară de bani pe piaţa privată: toate firmele care au livrat autobuze Clujului a trebuit să cumpere validatoare duale de bilete compatibile cu sistemul celor de la CS Vision. Adică, altfel spus, să cumpere tot de la ei.

1.148

de validatoare a vândut la Cluj firma familiei Bâgiu, potrivit calculelor ZIUA de CLUJ. CTP le-a cumpărat cu 1.457 de euro, TVA inclus, privaţii cu 1.800 de euro fără TVA

6

milioane de euro au intrat în contul asocierii CS Vision – Ramb SRL numai de pe urma implementării sistemului de ticketing de la Cluj.

BIKE SHARING. Proiectul „Reţea de staţii self-service de închiriere de biciclete”, realizat cu bani europeni şi atribuit pe vremea lui Sorin Apostu asocierii Viacor Engineering Bucureşti – Rico SRL, prevedea amenajarea unor trasee ce însumează 59 kilometri de piste pentru biciclete. Bugetul total al proiectului a fost de 17,6 milioane de lei; din această sumă, 13,4 milioane de lei au fost asigurate de Uniunea Europeană. Proiectul trebuia să fie funcţional în vara anului 2013, dar a pornit la drum abia în noiembrie 2015. Sursele noastre susţin că în legătură cu proiectul de bike sharing este posibil să se fi declanşat o alertă de nereguli şi că banii europeni primiţi ar putea fi returnaţi.

Aşa cum ZIUA de CLUJ a mai scris, Viacor Engineering îi aparţinea la momentul semnării contractului lui Răzvan Bâgiu, asociat cu mama sa, Maria. Juniorul a rămas în fruntea companiei după ce Corvin Nedelcu, partenerul său, s-a retas. În 2009, Nedelcu a intrat în subordinea premierului de la acea vreme, Emil Boc. A fost angajat la Ministerul Dezvoltării, consilier la cabinetul lui Vasile Blaga, apoi a ajuns consilier clasa I la ANOFM, iar pe 16 decembrie 2009 a preluat, temporar, funcţia de secretar general adjunct al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, funcţie deţinută până în ianuarie 2010.

Despre Nedelcu se ştie că a fost cadru militar şi a lucrat în cadrul Serviciului de Protecţie şi Pază, fiind persoana însărcinată să îl protejeze pe Theodor Stolojan. Din această poziţie, el a devenit chiar cavaler de onoare la nunta lui Vlad Stolojan, fiul parlamentarului european.

Administrarea acestui sistem a fost câştigată tot de Wind Technologies, după o licitaţie pe care a contestat-o. Valoarea acestui contract este de 7.205.647 lei fără TVA.

1 COMENTARIU

  1. Ce se mai aude despre licitatiile pentru autobuzele electrice si pentru cele 50 de autobuze diesel? In ambele cazuri ar fi trebuit sa se stie de mult timp castigatorii. Nu cumva avem si aici licitatii cu dedicatie, de exemplu pt Astra?

Comments are closed.