Compania de Transport Public (CTP) este în focurile a ceea ce este probabil cea mai importantă licitaţie din istoria sa. A contractat un credit şi doreşte să cumpere 50 de autobuze noi, diesel. Atribuirea a fost anunţată pentru aprilie, dar suntem în mai şi ea nu a avut încă loc. De vină este faptul că mai multe societăţi au contestat la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) documentaţia pentru această licitaţie.

Termenul de răspuns din partea CNSC este de 20 de zile, la care se poate adăuga un supliment justificat de 10 zile. În acest moment se pare că există justificarea pentru prelungirea procedurii, începută în prima parte a lui aprilie, întrucât au fost mai multe nemulţumiri formulate de societăţile care doreau să ia parte la licitaţie. „Aşteptăm de pe o zi pe alta răspunsul”, au spus reprezentanţii CTP.

11 milioane de euro ar urma să coste autobuzele. Preţul este estimativ; cel final va putea fi aflat după desemnarea ofertei câştigătoare. Restul de bani din creditul de 20 de milioane de euro contractat cu Raiffeisen Bank vor fi folosiţi pentru cumpărarea a şase garnituri de tramvai.

Cele 50 de autobuze ar urma să fie ultra-dotate. „Vorbim despre autobuze nearticulate, euro 6, echipate full, cu camere video interioare şi exterioare, computer de bord, sistem de numărare a călătorilor, trapă pentru persoane cu dizabilităţi, tot ce este modern la nivel european”, descria vehiculele Liviu Neag, directorul CTP, la începutul anul.

Clujul a mai cumpărat zece autobuze diesel scurte în 2015, de la Iveco. Primăria a pornit licitaţia pentru a mai achiziţiona pentru CTP şi zece autobuze nearticulate, electrice de această dată, din fonduri elveţiene.

În acest moment, CTP derulează şi o altă procedură de licitaţie. În plin avânt de cumpărare de mijloace de transport noi, a anunţat pe SEAP că doreşte să achiziţioneze 12 autobuze articulate second-hand.