Răzvan Cuc, ministrul propus al Transporturilor a declarat înainte de preluarea mandatului din Guvern că nu vrea să ofere nicio dată cu privire la actualele proiecte de autostrăzi.

În plus, Cuc a mai precizat că nu vrea să promită finalizarea niciunui kilometru de autostradă.

„Avem un program de guvernare, etapizat, care va fi pus în aplicare, și rutier, și feroviar, și naval, și de aviație. Nu vreau să mă grăbesc să dau un termen acum, pentru că trebuie revizuită și legislația în domeniul achizițiilor publice privind infrastructurile mari. Trebuie schimbat pentru că sunt proceduri foarte grele și sunt multe lucruri care trebuie modificate în legislație. Nu promit niciun kilometru de autostradă. Sunt loturile avansate, le cunoașteți, și Sebeș — Turda și Lugoj — Deva sunt loturi avansate și lucrăm”, a declarat Răzvan Cuc, potrivit Agerpres.

În vederea dezvoltării transportului rutier, potrivit programului PSD, Guvernul Grindeanu susţine următoarele investiţii:

● Finalizarea, modernizarea şi reabilitarea coridoarelor strategice (coridorul IV), a inter-coridoarelor, a drumurilor Trans-Regio şi Euro-Trans.
o Finalizarea cu prioritate a axei: Constanţa – Nădlac (Coridor IV)

  • Finalizarea autostrăzii Lugoj – Deva. Perioada: 2017.
  •  Autostrada Sibiu –  Piteşti.
  •  Finalizarea Variantei Ocolitoare a Bucureştiului la profil de autostradă (Inel Bucureşti (A0) care va face legătura între autostrada A1 cu autostrada A2 în primă fază; în faza a două, închiderea inelului centură în regim de autostradă de jur împrejurul Bucureştiului).
  • Constanţa – Vama Veche – Trans-Regio – (36,7 mil Euro, FEN+Buget de stat).

o Finalizarea Autostrăzii Transilvania

  • Comarnic – Braşov (997,75 mil. Euro). Perioada: 2017 – 2022.
  • Sibiu – Braşov (737,22 mil Euro). Perioada: 2017 – 2020.
  • Surplacu de Barcău – Borş (+ Oradea). (304,43 mil. Euro) Perioada: 2017- 2019
  • Nădăşelu – Suplacu de Barcău – (1002,55 mil. Euro). Perioada: 2017- 2020.
  • Finalizarea autostrăzii Sebeş – Turda. Perioada: 2017
  • Tronsonul Ploieşti – Comarnic (306,77 mil. Euro, FEN+BS)
  • Finalizarea Secţiunii Bucureşti – Ploieşti, sector 1, km 0+000 – km 3+325; nod Centura Bucureşti km 6+500 şi nod Moara Vlăsiei km 19+500. Perioada: 2017

o Autostrada est-vest (Montana):

  •  Tronsonul Tg. Mureş – Tg. Neamţ (Val. estimată: 2942 mil. Euro, FEN+BS); Perioadă realizare SF + PT: 2017-2019.
  •  Tronsonul Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni (Val. estimată: 1.129 mil. Euro. Perioadă realizare SF + PT: 2017-2019. Perioadă execuţie lucrări: 2019 – 2022.
  •  Câmpia Turzii – Târgu Mureş – la nivel de autostradă (224,94 mil Euro, FEN+BS). Perioada: 2017-2018

o Modernizare Centură Bucureşti (A1-DN7, A2-DN2) (53,80 mil Euro, FEN+BS). Perioada: 2017-2018.

o Coridorul IX paneuropean, prin realizarea unor tronsoane de drum/valoare estimată:

  • Drumuri expres: Ploieşti-Buzău (254,800 mil Euro), Buzău – Focşani (282,36 mil. Euro), Focşani – Bacău (428,3 mil Euro), Bacău – Paşcani (388,95 mil Euro) – FEN+BS; Perioada SF si PT: 2017-2018. Execuţie lucrări: 2019-2021.
  • Drumuri expres: Paşcani – Suceava (289, 99 mil Euro), Suceava – Siret (196,20 mil.Euro) – FEN+BS;

o Legătura A3 – Aeroport Henri Coandă (43,11 mil Euro, FEN+BS) Perioada: 2017- 2019.

o Constanţa – Tulcea – Brăila (+ pod peste Dunăre) (1141,88 mil. Euro, FEN+BS).

o Autostradă: Piteşti – Craiova. Perioada realizare SF+PT: 2017-2018. Execuţie lucrări: 2019-2021.

o Bucureşti – Giurgiu (41,25 mil. Euro, FEN+BS) Perioada: 2018-2019.

● Modernizarea şi construirea variantelor ocolitoare
Se va urmări finalizarea variantelor ocolitoare începute, precum şi construcţia altor şosele de centură, urmărindu-se un profil rutier rapid:
o Varianta ocolitoare a Sucevei – Proiect fazat (8,65 mil. Euro, FEN+BS).
o Varianta ocolitoare Tg. Jiu – Proiect fazat (36,69 mil. Euro, FEN+BS).
o Varianta ocolitoare Bacău – (83,57 mil Euro, FEN+BS).
o Varianta ocolitoare Târgu Mureş – (23,29 mil Euro, FEN+BS).

● Finalizarea şi dezvoltare pentru rutele turistice de interes naţional şi internaţional

o Modernizare Transfăgăraşan (31,95 mil. Euro) şi Transalpina (53,8mil. Euro, FEN+BS).