CTP se pregăteşte să scoată pe străzile Clujului încă un troleibuz nou. Ce a constatat conducerea companiei referitor la calitatea vehiculelor

0
922
Troleibuzele mov Iveco Astra Town circulă la Cluj de anul acesta. Primul a fost pus în circulaţie în luna iunie

Compania de Transport Public (CTP) Cluj a recepţionat încă un troleibuz nou mov, al optulea din contractul-cadru cu Astra Vagoane Călători Arad (AVCA), şi se pregăteşte să îl pună în circulaţie. „Este în faza de probe momentan, la fel ca fiecare dintre troleibuzele care au venit până acum. Va fi gata să circule în câteva zile. Tot peste câteva zile ni s-a spus că va veni şi al nouălea troleibuz”, a spus Liviu Neag, directorul CTP.

Contractul prevede achiziţionarea a 20 de troleibuze noi până în mai 2017, iar 14 ar trebui să intre în garajul CTP până la finele acestui an. Pentru această tranzacţie, Clujul va alimenta conturile AVCA cu 42 de milioane de lei

„Fiabilitatea acestor troleibuze se va vedea în timp. Caroseria va ţine vreo 20 de ani: este Iveco, fabricată în Franţa, izolată prin cataforeză. Motoarele sunt de producţie germană, foarte bune, iar consumul este redus, se încadrează în caracteristicile tehnice. Mai există însă reglaje de făcut, în funcţie de tensiunea electrică. Apoi, se mai întâmplă mici accidente: săptămâna trecută s-a rupt captatorul unui troleibuz nou, dar de vină a fost linia electrică”, a explicat Neag.

La Cluj, primul troleibuz a început să circule în 1959. În acest moment, parcul CTP cuprinde circa 100 de vehicule electrice cu captatoare, dintre care 80 sunt de generaţie nouă şi au o vechime cuprinsă între 3 şi 11 ani.

Astra Vagoane Călători este singurul producător de troleibuze din ţară. Compania este controlată de omul de afaceri Vasile Blidar, supranumit „regele vagoanelor”.

Caracteristicile troleibuzelor noi, articulate, IVECO ASTRA TOWN 118, asamblate de AVCA:

– capacitate de transport: 164 călători din care 42 pe scaune (plus şofer);

– garanţie: 3 ani sau 180.000 km; garanţie caroserie: 8 ani; garanţie motor: 500.000 km; – lungime: 18m, lăţime: 2,5m;

– podea complet coborâtă;

– rampă de acces pentru persoanele cu dizabilităţi şi funcţia de „kneeling”;

– loc rezervat pentru utilizatori de scaune rulante pentru persoane cu dizabilităţi la uşa 2;

– spaţiu destinat pentru cărucior copii la uşa 3;

– sistem de încălzire cu aeroterme electrice pentru sezonul rece;

– sistem de ventilaţie şi aer condiţionat pentru sezonul cald;

– indicatoare de traseu electronice situate în faţă, lateral şi spate;

– radio CD şi microfon; staţie de amplificare; sistem informare călători/ difuzare clipuri realizat cu monitoare LCD;

– sistem de numărare călători;

– sistem supraveghere video interioară şi exterioară;

– sistem automat de taxare; 4 uşi duble; acţionare electrică cu motor asincron trifazat alimentat şi controlat de invertor; convertizor static pentru servicii auxiliare;

– direcţie servoasistata hidraulic; sistem electronic de control al frânării ABS/EBS/ASR; computer de bord (OBD) cu afişaj digital;

– sistem informatic de gestiune şi diagnosticare electronică (SIDGE) prin CAN; computer de gestionare şi management trafic (CGMT);

– suspensie integral pneumatică gestionată electronic;

– sisteme de frânare: frână electrică recuperativă şi reostatică, frână de serviciu pneumatică, frână de staţionare (de mână) mecanică cu resort, frână de staţie activată automat la deschiderea uşilor;

– consum de energie mai mic cu aproximativ 40% faţă de troleibuzele vechi;

– primul model de troleibuz la Cluj care, pe lângă recuperarea energiei de frânare în linia de contact, este dotat cu o noua tehnologie de recuperare a energiei, prin folosirea de supercapacitori;

– sistem de coborâre a captatorilor la desprindere accidentală;

– viteza maximă de circulaţie limitată electronic la 50 km/h;

– preţul unui troleibuz: 2.102.455 lei/ buc + TVA (aproximativ 467.200 euro + TVA).