Clujul a investit zeci de milioane de euro din fonduri europene pentru a-şi reface infrastructura de transport. A fost primul oraş românesc care şi-a modernizat linia de tramvai prin fonduri nerambursabile. După ce a avut linia nouă, în 2013, a atras bani şi pentru refacerea străzilor pe unde trece tramvaiul, iar lucrările au fost recepţionate în 2016. Când totul trebuia să arate perfect, au apărut gropile.

Gropi în asfalt, pe linia de tramvai
Reabilitarea liniei de tramvai a costat 104 milioane de lei, trama stradală a fost 53 de milioane. Fără TVA, dar cu gropi.

În intersecţia din Piaţa Gării, în mai multe locuri unde se îmbină cele două mari proiecte de infrastructură, sunt gropi inestetice în asfalt. De asemenea, şi lângă linia de tramvai au apărut găuri.

Tramvaiul din Cluj dă în gropi
Tramvaiul din Cluj dă în gropi

„Degradarea asfaltului din zona menționată face parte din lucrarea de modernizare a liniei de tramvai, lucrare care se află în garanție. S-a transmis constructorului o adresă prin care se solicită remedierea acestor deficiențe. Costurile vor fi suportate de către executant”, se arată într-un comunicat al biroului de relaţii cu mass-media al Primăriei Cluj-Napoca.

Modernizarea celor 22,6 kilometri de linii de tramvai din Cluj-Napoca a costat 104 milioane de lei (fără TVA) şi a fost executată de asocierea Swietelsky Baugesellschaft mbH – Astalrom – Euroconstruct – Transferoviar Grup. Lucrările au început în ianuarie 2012 şi s-au terminat în vara anului 2013.

Trama stradală a fost reabilitată de societăţile Diferit şi Kiat. Costul total al lucrărilor a fost de 53 de milioane de lei.