Cifrele CTP: beneficiile benzii dedicate autobuzelor de la Cluj

0
909
Banda dedicată aduce beneficii, aşa că Primăria Cluj caută să o introducă în cât mai multe zone ale oraşului

Compania de Transport Public (CTP) Cluj a calculat care sunt beneficiile benzii dedicate mijloacelor de transport în comun, implementată din 12 septembrie în pieţele Cipariu şi Ştefan cel Mare.

Calculul a vizat parametri de poluare şi de viteza de deplasare. Pentru că nu mai stau blocate în trafic pe cei 200 de metri, autobuzele şi troleibuzele câştigă circa cinci minute.

1.110

grame de monoxid de carbon s-ar fi eliberat în aer în cele cinci minute pe care le-ar fi pierdut în trafic autobuzele cu motoare termice, dacă nu ar fi existat banda dedicată.

 12%

este economia de timp realizată de mijloacele de transport, prin faptul că nu mai au vreun obstacol în cale în cele două pieţe.

Observaţiile CTP sunt acelea că, pe banda specială, circulă 45.000 de călători în 920 de mijloace de transport. 848 dintre acestea se află pe traseu în intervalul orar cu trafic aglomerat, 06-21. Dintre acestea, 550 sunt autobuze cu motoare termice, care poluează.

Prin pieţele Cipariu şi Ştefan cel Mare circulă 14 linii de transport în comun. Trei sunt de troleibuze, 3, 4 şi 25, respectiv 11 sunt de autobuze, 20, 21, 32, 32B, 33, 35, 40, 46, 46B, 50, 50L.

Până la sfârşitul anului, primăria doreşte să implementeze o astfel de bandă şi pe Bulevardul 21 Decembrie, între Prefectură şi intersecţia cu strada Regele Ferdinand. „Autobuzele şi troleibuzele vor avea la bord senzori care vor comunica de la distanţă cu semafoarele, astfel încât să petreacă un timp cât mai scurt în trafic, iar clujenii să vină cât mai mulţi spre transportul în comun”, a explicat viceprimarul Dan Tarcea, într-o emisiune la Napoca FM.