Trotuarul pe care vor circula troleibuzele. La Cluj

0
1241

Primăria Cluj-Napoca a dat drumul în 12 septembrie benzilor dedicate pentru mijloacele de transport în comun în zona pieţelor Cipariu şi Ştefan cel Mare. Benzile sunt marcate cu separatoare de sens şi semne de circulaţie; municipalitatea a instalat inclusiv semafoare speciale pe care scrie „bus” (foto). Pentru ca şoferii de automobile să nu se plângă, pe latura estică a Teatrului Naţional s-au desfiinţat parcările. Şi, iată, primele concluzii sunt pozitive, aşa că primăria s-a întors la un mai vechi proiect: vrea să introducă benzile de autobuze şi pe relaţia est-vest.

Primul pas se va face pe Bulevardul 21 Decembrie, de la intersecţia cu strada Cuza Vodă până la cea cu Regele Ferdinand. În comisia de circulaţie s-a avizat săptămâna aceasta redimensionarea trotuarelor, astfel încât noua bandă să ia spaţiu de la pietoni, nu de la şoferi.

„S-a predat deja amplasamentul. Este o zonă cu multe utilităţi şi trebuie să vedem unde se află ţevile şi la ce adâncime. Estimăm că până la sfârşitul anului, banda va fi funcţională. Vom desfiinţa locurile de parcare din zona magazinului Orange şi vom îngusta trotuarul. Nu am datele tehnice să vă spun exact cu cât, dar ştiu că va rămâne loc suficient pentru pietoni. În schimbul locurilor de parcare desfiinţate pe 21 Decembrie, am înfiinţat 35 de noi locuri pe strada Argeş”, a spus viceprimarul Dan Tarcea.

O comisie formată din reprezentanţi ai Companiei de Transport Public, ai Poliţiei Rutiere, Poliţiei Locale şi Serviciului de Siguranţa Circulaţiei Rutiere din cadrul primăriei a elaborat încă din iarnă un set de propuneri privind realizarea benzii dedicate mijloacelor de transport în comun.

„Ne-am dorit ca traseul să urmeze axa est-vest, de la intrarea pe Calea Moţilor, intersecţie cu Clinicilor, până la sensul giratoriu din Mărăşti, pe ambele sensuri. Cam asta este gândirea noastră. Depindem şi de realizarea marcajelor necesare, respectiv de revizuirea programelor de semnalizare”, declara Mirela Mărincean, şefa Serviciului de Siguranţa Circulaţiei din cadrul municipalităţii.

Este interesant de văzut cum se va continua spre vest această bandă. Dacă pe 21 Decembrie se poate îngusta trotuarul, pe Memorandumului şi Moţilor rămâne cum am stabilit. Ambele artere fac parte dintr-un proiect pe fonduri europene finalizat abia în 2016 şi, timp de 5 ani, nu se pot aduce modificări. Dacă se va continua banda de pe Bulvardul 21 Decembrie, şoferii care merg spre Mănăştur vor mai avea doar două benzi la dispoziţie pe Memorandumului şi doar una pe Moţilor, dacă municipalitatea nu va veni cu o altă soluţie. 

În schimb, a apărut deja discuţia despre îngustarea trotuarelor de pe Calea Mănăştur, considerate prea generoase.

Pe banda dedicată mijloacelor de transport în comun ar urma să poată circula taxiurile şi bicicliştii, iar primarul Emil Boc a venit cu propunerea ca acestora să li se adauge autovehiculele nepoluante.