Potrivit website-ului turdanews.ro, Curtea de Conturi a stabilit, în urma unui control pe care l-a efectuat, că Primăria Câmpia Turzii a plătit suma de 393.750 lei către SC Tours Claus SRL, societate membră Alis Grup. Suma reprezintă facilități acordate pentru transportul în comun, pentru unele categorii de persoane, numai că există o problemă: municipiul Câmpia Turzii nu are organizat transport urban în comun!

Singura instituţie care putea subvenţiona transportul de persoane DE LA CÂMPIA TURZII ERA cea care a organizAT acest tip de transport la nivel judeţean, adică Consiliul Judeţean Cluj.

Banii au fost plătiți în perioada 2008-2014 pentru plata transportului gratuit al persoanelor cu handicap grav și acentuat și însoțitorii acestora, pentru veteranii de război, pentru invalizi și văduve de război, pentru persoanele persecutate din motive politice de dictatura comunistă și pentru persoanele deportate în străinătate. Plățile au fost aprobate printr-o hotărâre a Consiliului Local Câmpia Turzii din anul 2008. Cei care au votat hotărârea de consiliu trebuie să îşi facă griji acum, pentru că este posibil să fie luaţi la întrebări de procurorii DNA.

„Curtea de Conturi îşi face treaba, iar când va fi publicat raportul final, se va putea vedea ce a constatat şi ce măsuri a luat. Pensionarii au strigat că vor gratuitate, dar nu li se putea da dacă nu aveam regie de transport. S-au făcut demersuri la nivel de judeţ, la nivel de guvern, iar în final li s-a oferit gratuitate pentru o perioadă limitată de timp. Apoi nu li s-a mai dat, nu mai ţin minte exact. Curtea de Conturi a mai fost în control, s-au purtat discuţii cu reprezentanţii curţii pe această temă şi în anii trecuţi”, a spus Mircea Gligan, fostul secretar al primăriei.

Pe de altă parte, primarul Dorin Lojigan, care a fost viceprimar în perioada 2012-2016, a anunţat că va ataca în instanţă raportul. „Este posibil să aibă dreptate reprezentanţii Curţii de Conturi, în sensul în care Tours Claus făcea transport interurban, iar legea prevedea că noi putem finanţa doar transportul urban. Voi ataca în instanţă însă raportul pentru că vizează o perioadă prescrisă, perioada de prescriere este de 3 ani, şi pentru că există prevederi legale care spun că există obligativitatea subvenţiilor pentru anumite categorii de persoane”, a declarat Lojigan.

Câmpia Turzii a fost deservită de fostul RATL de la Turda, desprins din IJTL-ul clujean după 1989. Regia se află însă în insolvenţă şi nu mai operează de ani buni. Tours Claus deţine licenţă de transport pentru traseul Turda – Câmpia Turzii şi a fost acuzată de Societatea de Transport Public Alba (punct de lucru Turda) că făcea transport urban în Turda, oprind în mai multe staţii.

Interesant este că, deşi au încasat sume importante de bani de la stat, într-un mod pe care Curtea de Conturi l-a considerat nelegal, cei de la Tours Claus sunt în prezent mari datornici la stat. Din informaţiile noastre, firma condusă de omul de afaceri Liviu Jişa a contestat în instanţă obligaţii restante la bugetul de stat în valoare totală de 2.911.581 de lei. Asta în condiţiile în care activele firmei sunt de numai 1.671.519 lei, după cum arată situaţia financiară pe anul 2015.

În plus, potrivit unor informaţii provenite de la Registrul Comerţului, conducătorii societăţii s-ar afla în faza începerii urmăririi penale într-un dosar de înşelăciune şi fals în înscrisuri sub semnătură privată.